Project

Corporate Identity on product level

Probleemstelling

Eaton kampte met het probleem dat haar producten geen enkele herkenbare corporate identity stijl hadden. Is het mogelijk om een corporate identity stijl te creëren bij producten met zeer uiteenlopende functionaliteiten en opbouw?

Resultaat

Door een opzet te kiezen van 6 voorgeschreven stijlrichtingen is het mogelijk gebleken om een gedegen corporate identity te creëren, welke qua design aansluit bij de bestaande grafische corporate identity en tevens past binnen de waarden als high-tech,  betrouwbaarheid en kwaliteit.

In de 6 voorgeschreven stijlrichtingen is vastgelegd hoe om te gaan met:

  1. De keuze voor kleurstellingen, materialen en texturen
  2. Algehele stijlrichting en lettertype keuze
  3. Het toepassen van kaderranden
  4. Groeperen van functies
  5. Typisch gedefinieerde vorm op randen
  6. Typografie van Logo en plaatsing hiervan

Vanwege de grote verscheidenheid aan producten is het niet altijd mogelijk alle 6 stijlrichtingen toe te passen. Ondanks dit is het resultaat dusdanig dat er een heldere herkenbare stijl is gecreëerd.

Diensten

Design, Engineering

Klant

Eaton